به نام خدا...

این اولین پست من در این وبلاگ است و انشاا.. قرار بر این است که هر هفته تجربیات و ماوقع کلاس تکنولوژی های ارتباطی آقای دکتر دهکردی را با دوستان به اشتراک بگذارم. در جلسه اول مطالبی در کلاس عنوان شد که به دلیل تکرار و تفصیل آنها در جلسه دوم، من شرح دومین جلسه را می نویسم.

در دومین جلسه کلاس تکنولوژی های ارتباطی، چارچوب کلی کلاس، و اهداف آن توسط استاد تشریح و وظایفی (کارهای عملی) برای دانشجویان تعیین شد.

قرار بر آن شد که به دلیل ماهیت کاربردی این درس، جلسات آن در کارگاه رایانه برگزار بشود و فعالیت های عملی در حوزه کاربرد تکنولوژی های ارتباطی وزن بیشتری نسبت به مباحث نظری داشته باشد.

در این جلسه، استاد ابزارهای نوین ارتباطی را برشمردند و نیاز یک دانشجوی ارتباطات به یادگیری و بکارگیری آن را تشریح کردند. همچنین در کنار این ابزار های نوین، مورس و اهمیت یادگیری الفبای این زبان ارتباطی سنتی نیز مطرح شد.

تایپ 10 انگشتی هم از دیگر مباحث بود که در کلاس عنوان شد و قرار شد تا دانشجویان آن را تمرین و بیاموزند.

همچنین گریزی به ویژگی های توئیتر و کاربرد RSS و فیدریدر زده شد.

در مجموع دومین جلسه کلاس دکتر دهکردی را بسیار مفید و کاربردی ارزیابی می کنم و امیدوارم دیگر اساتید دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه هم بتوانند همسو با تحولات ارتباطی و ظهور فناوری های مرتبط دانش کاربردی خود را به روز رسانی کنند...